Değerli Üyeler,
Uzun zamandır benzer özellikte evrenler açıyoruz. Bir sonraki evrende farklılıklar oluşturmayı düşünüyoruz. Yapacağımız değişiklikler oyunu bir miktar zorlaştıracak fakat daha önce hızlı evrende oynamamış bir çok oyuncunun adapte olmasını sağlayabilecek değişikliklerdir. Evrenin daha uzun ömürlü olmasını da sağlayabilir. Tabi ki amacımız sadece evrenin daha uzun ömürlü olması değil. Farklı stratejileri ortaya çıkarmak, ittifak birlikteliğinin önemini arttırmak, orjinal değerlere daha yakın olmak gibi amaçlarımız var. Bu değişikliklerin bir bölümü bazılarınınz için radikal değişiklikler olabilir.
Konu hakkındaki görüşlerinizi yorum olarak sizler de belirtebilirsiniz.
Yapacağımız bazı önemli farklılar;
Oyun hızının 100x'e düşürülmesi.
Oyun hızı 100x'e düşürüldüğünde hesabınızı çok daha kolay kontrol edebileceksiniz. Rakamlar daha önce hızlı evrende oynamamış oyuncular için daha kabul edilebilir olacak.
Gezegen Limitinin 1 Ana Gezegen + 12 Koloni Olması.
Bugüne kadar toplam gezegen hakkı 15 iken bunu 13'e düşüreceğiz. İmparatorluğunuzu daha kolay kontrol etmenizi sağlayabilir.
Araştırma, Yapı, Gemi veya Savunma inşaat süresinin minimum 1 saniye olması.
En önemli değişikliklerden birisi de bu. Bu değişiklik ile anında filo veya savunma üretimi olmayacak. Bu değişiklik oyunda bir çok stratejiyi etkileyecektir.
Örnekler;
-Son anda savunma veya filo basarak pusu kurma taktiği yapılamayacak.
-Güçlü oyuncuların zayıf oyunculara saldırmak için kullandığı filo bozdurup tekrar üretme işlemi yapılamayacak.
-İttifak birlikteliğinin ve beraber hareket etmenin önemi artacak.
-Sınırsız GAR kullanma yapılamayacak. GAR'lar arasına inşaa süresi oluşacak. İttifakça hareket edilebilir.
-Aynı anda birden çok gezegende üretim şart olacak.
Ölüm yıldızları başlangıç hızının 200'e düşürülmesi.
Bilindiği üzere Ölüm Yıldızının standart hızı 100'dür. Yani normale göre hala 2 kat hızlı olmaya devam edecektir. Ölüm yıldızının asıl amacı ay yok etme gibi işlemler için kullanılmasıdır. Yine aynı zamanda savunmada da kritik öneme sahiptir. Çok yavaştır ve çok az yakıt tüketir. Şuan 2000 başlangıç hızında rahatlıkla saldırı filosu olarak kullanılmaktadır.
Bu değişiklik maalesef tüm evrenleri etkileyecektir çünkü tüm evrenler aynı veritabanı üzerinde çalışmaktadır. Yani ölüm yıldızının hızını sadece bir evrene özel olarak değiştiremeyiz. Bu sebeple eski evrenlerde oynayan oyunculara hurdacı kullanma ihtimalleri düşünülerek 1m karanlık madde hediye edilecektir.
Diğer tüm değişiklikler sadece açılacak olan yeni evrende geçerli olacaktır.
-Ölüm yıldızı hızının düşürülmesindeki en büyük sebep; ölüm yıldızının filo stratejilerini azaltması. Çünkü çok güçlü bir gemi. Karşısında hiç bir filo ve savunma duramıyor. Bir saldırı filosu olarak kullanılması, farklı stratejileri yok ediyor. Bir yerden sonra filolar yüklü miktarda ölüm yıldızına dönüyor.
-Bir diğer sebep ise; ay yok etmelerin yavaşlatılması veya engelenebilecek olması. 2000 başlangıç hızına sahip Ölüm Yıldızı ile çok hızlı bir şekilde rakibin tüm ayları yok edilebiliyor. Hızın yavaşlaması ile ayın yok edilmemesi için savunma süresi oluşabilir. Örneğin; ittifak üyelerine arkadaşına yardıma gidebilir.
Tersande tek seferde girilen emir miktarının 21.600 yapılması.
-Tersanede veya savunmada toplam 10 emir girebilirsiniz. Üretim süresini 1 saniyeye düşürdüğünüzde 21.600 ünitenin üretimi 6 saat sürmektedir. Bu sayede yanlış ve çok uzun süreli girilen emirlerin engellenmesi amaçlanmaktadır.
Yeni evrenin açılış tarihi ise çok yakında duyurulacaktır.
------------------------------------
Dear Members,
We have been opening universes with similar characteristics for a long time. We are thinking of creating differences in the next universe. These changes will make the game a bit more difficult, but will allow many players who have not played in the fast universe before to adapt. It can also make the universe last longer. Of course, our goal is not just to make the universe last longer. We have goals such as revealing different strategies, increasing the importance of alliance unity, being closer to the original values. Some of these changes may be radical changes for some of you.
We welcome your comments on the subject.
Some important differences we will make;
Reducing game speed to 100x.
You will be able to control your account much easier when the game speed is reduced to 100x. The numbers will be more acceptable for players who have not played in the fast universe before.
Planet Limit is 1 Home Planet + 12 Colonies.
While the total planet limit has been 15 so far, we will reduce it to 13. It can make it easier for you to control your empire.
Research, Building, Ship, Defense units have a minimum construction time of 1 second.
This is one of the most important changes. With this change, there will be no immediate fleet or defense production. This change will affect many strategies in the game.
Examples;
-You cannot use trap tactics by building defense or fleet at the last moment.
-Strong players will not be able to sell and re-produce fleets to attack weak players.
Alliances will be more important.
- Unlimited interplanetary rocket use will not be possible. There will be a build time between attacks. It can be acted on as an alliance.
-It will be more necessary to produce on multiple planets at the same time.
Reducing the Death Stars starting speed to 200.
As is known, the standard speed of the Death Star is 100. So it will still continue to be 2 times faster than normal. The main purpose of the death star is to be used for operations such as lunar destruction. It is also critical in defense. It is very slow and consumes very little fuel. It is easily used as an attack fleet at 2000 speed. This will change.
Unfortunately, this change will affect all universes because all universes work on the same database. In other words, we cannot change the speed of the death star only for one universe. For this reason, players playing in old universes will be given 1m of dark matter for the possibility of using fleet merchants.
All other changes will only apply in the new universe.
-The biggest reason for reducing the death star speed; death star reducing fleet strategies. Because it is a very powerful ship. No fleet or defense can win against the Death Star. Using it as an attack fleet destroys different strategies. Everyone just produces death stars.
-Moon destruction processes will be slower. With the 2000 speed Death Star, all the opponent's moons can be destroyed very quickly. Slowing Death Star Speed can give the defender a chance. For example; alliance members can go to help their friend.
Making the order amount entered in the shipyard at one time 21,600.
-You can enter a total of 10 orders in the shipyard or defense. When you reduce the production time to 1 second, the production of 21,600 units takes 6 hours. In this way, it is aimed to prevent wrong or very long-term orders.
The opening date of the new universe will be announced very soon.
Değişiklikler çok güzel olmuş, benim ilave etmek istediklerim şunlar;
hafif avcılarda 1 sn ile basılacaksa belki üretimi limitleyebilirler ama yinede çok güçlüler 80hasar 20 kalkanın normal olan 50hasar 10 kalkana düşmesi lazım.
ağır avcılar normaldede çok kullanılmıyor ama burda hafife bile yeniliyorki çok kri istiyolar. ağırın yaktığı deteryumu düşürün 75 değilde 50 yaparsanız iyi olur.
evrendeki en büyük sıkıntı 4metal=2kri=1det oranı ve direk çevrimi. Ben kademe basarken bile önce kri basıyorum çünkü hesaplamaların en karlı öyle diyor,
kri X metal X-1 det X-4
en az harcama ve en çok üretimi yapıyor
ayrıca gemilerde hafif komuta ve kruvazör çok güçlü kalıyor, kruvazör çok det yaktığı için tercih edilmese de fırkateyn ve ağır avcı malesef ölü. fırkateyn her zaman komutanın yarısını yakarken burda aynı det yakıyor buda farkı açmış
benim tavsiyem fırkateyn 125 det yaksın ve hasarını 900e çıkarın yoksa aynı hammadde değerindeki hafif+kom fırkateyn+ ağırı bile yeniyor, malum hammadde farkı çok fazla.
söm 10 tane olsa yeterdi bence
Fırkateyn İn daha işlevsel olması iyi olur. Filolar birkaç gemi üzerine kuruluyor. Gemilerin özelliklerin tekrar gözden geçirilmesi iyi olur.
küçük nak. hızlarının düzeltilmesi lazım motor deyişmiyor ......
Ben bildim bileli küçük nakliye kullanıyorum, diğerlerinin hepsinden daha hızlı, motorları sürekli impuls zaten.
""küçük nak. hızlarının düzeltilmesi lazım motor deyişmiyor ......""
Bence bir yanlışınız var. Neden böyle bir şey yazdığınızı anlamadım.
Fırkateyn ve diğer gemilerin savaş değerleri gözden geçirilecektir.
hocam ağır yağmayı engellemek adına ya sömlerin yan yana alınmasını engelleyin, atıyorum en fazla 2 3 söm aynı sistem içinde alınsın
ya da başka bir çözüm olarak solar enerji tesisleri en fazla 25e basılsın, yoksa gidipte solar enerji tesisini 25e basmanın bile bir mantığı yok aklı olan gidip solar uydu basıyor ve daha çok enerji üretiyor.
ben bakıyorum adam 14 söm aynı sistemde almış, bunu yapan adam kademeci bile olsa oynamasının bi mantığı olmaz ki ? öyle değil mi?
maden dönüşümü tüccar ile direk yapıldığı için de det satmak gibi bişey yok sonra det ve krsital binaları bastıkça 1,5 kat değil normalde 1,6 ve 1,7 kat maliyet artırır ve det oyun sonunda daha da az üretilir ama burda tek tip maden olmuş belki çok da bi sorun olmaz ama binaların maliyet katsayılarını değiştirebilirsiniz
birde oyunun 2 büyük sorunudur ben hep söylerim
1 vurulan direk bırakıyor bunu düzeltirseniz oyuncu sayınız hep artar (filo kurtarma çözüm değil aynı adamı 2 kere vuruyorlar)
2 oyun çok kompleks olduğu için çocuklar oynamıyor ve siz de malum çok oyuncu olmayınca gelir elde edemiyorsunuz,
daha önce de yazdım ama oyundaki ay ve harabeyi belki kaldırabilirsiniz (buna çok mantıksız yazmıştınız ama uzunca yazcam artık). Bazı oyuncular ağır savunma yapıp filoyu yerde yatırırım sanıyor öyle bir savunma basıyor ki maden olarak ne varsa günlük savunma ekliyor (bununda limitlenmesi belki iyi olur, hammadde üretim miktarı ile limitlenebilir). Sonra adam hiç bilmeden filo kasıp vurulup bırakıyor. Yine ben çoğu oyuncunun filoyu aydan değil sömden kaldırdığını gördüm adam hiç bir şey bilmeden oynuyor. Bunun yerine sadece ay çıkararak aydaki tüm binaları sömün içine koyabilirsiniz zaten tek önemli olan sıçrama geçidi ve radar istasyonu. Sonra yapılacak şey 1= adamda ay varsa radar atılamaz, 2=ay varsa sıçratabilirsin ve ayı olmayana radar atabilirsin. Bunu neden yazdım çünkü bazı oyuncular harabeyi sökmeyi bile bilmiyor, adamı vuruyorum on olsa bile kendi harabesini sökemiyor
zaten ogamein orjinal versiyonuda harabeyi belli oranda söken gemileri türetmeye başladı, yani siz de öyle yapabilirsiniz gemiyi filoya ekler harabeyi sökersin gemin yoksa veya savaşı kazanamadıysan harabe sömde kalır olur biter. (sende 1 filo daha çıkar nakliye ile toplarsın)
oyundaki kilit sistemi zaten oldu bitti bozuk, program kullanıp 2 sn kilidi kaldıran kıran bile var bunu da düzeltmiş olursunuz.
Ayrıca günlük km alımlarında biraz sorun oluyor son 24 saatte alındığı için her gün saat 12 ye daha çpok yaklaşıyorum ve bazen bazı günler alamıyorum saat 23:59 oluyor çoğu zaman :D
yeni tip gemi tasarlayanları daha önce de gördüm ancak oyundaki rapid fire mantığını tutturamıyorlar ve oyun tek tip gmeiye dönüyor. ve oyun sonu her gemiden basan her zaman kazanıyor bu mekaniği de değiştirebilirsiniz bakın şimdi ogame de bile ırk muhabbeti çıktı ki millet birbirine taş kağıt makas yöntemi uygulasın. Beni dinlerseniz yardımcı olmaya çalışırım ama bütün evrenleri tek motorla çalıştırıyorsanız biraz sıkıntı tabi ki.
Umarım güzel şeyler yaparsınız da oyuncu sayınız ve geliriniz artar, şimdiye kadar yapabildikleriniz bana yapabileceğinizi gösteriyor ama sadece hırslı oyuncular bu şekilde para ile oynarsa çok daha fazla kazanamazsınız.
İyi çalışmalar...
Birde aklıma gelmişken yazayım dedim;
etkinlikler sadece güçlü olana yarıyor, kasanı daha çok kastırıyor bence tamamını iptal etseniz daha iyi ama yine de ısrar ederseniz sadece harabe kalsın derim. Herkesin o saatte girip gd ile toplaması ve hedefin çok olması herkesi az çok kastırabilir ama savaş ve yağma öyle değil.
Bilenler kru basıp 10 tane gezegen vururken bilmeyen boşuna det yakıp geri çekiyor, adil olmak gerekirse zayıfı desteklemek lazım zaten kasanı değil :)
Etkinlikleri kaldırabiliyorsanız kaldırın derim kademecilerle o saatte on olamayanlara haksızlık gibi geliyor bana
6. evren şimdiden öldü zaten umarım yeni evren öyle olmaz.
Sayın Admin
Oyunun sürprizlere açık olması gerekiyor. 1 saniyede 1 gemi üretilecekse 1 günde 1 gezegende 24 saatte 86400 filo basılır.Bu durumda ben en güçlü filoyu üretmek isterim. 1 sn de bir filo yada savunma sınırlaması yerine 1 saniyede en fazla örneğin 1 milyon adet filo yada savunma basılabilsin. Bu durumda da karşınızdakinin ne yapabileceğini az çok tahmin edebiliriz.
hocam saniye limiti iyidir
bir günde dediğiniz gibi 86.400 saniye var
ben 9 10 söm olmasını isterdim ama admin 1+12 dedi 13 söm ve tabii ki 13 de ay olur toplam 26 tane
26 X 86.400 = 2.246.400 2 milyondan fazla gemi basabiliyorsun ki hafif bassan yine yeter
fazlası hammaddeyi yakmak oluyor istesende vuramazsın kilidi bile yakarlar öyle